راهکار جلوگیری از دریافت خسارات ساختگی در صنعت بیمه

تقلب در صنعت بیمه

ظهور فناوریهای تحول آفرین» منجر به تغییرات عمیقی در کسب و کارها شده است. این مفهوم، نخستین بار توسط کلایتون کریستنسن در کتاب «معضل نواوره در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. فناوری ها به دو دسته فناوری های نگهدارنده و فناوری های تحول آفرین تقسیم می شود. این فناوری ها بر اساس تاثیرشان بر راهبردهای توسعه و طراحی محصول و معرفی محصولات به بازار با یکدیگر متمایز است. فناوری های نگهدارنده، محصول را در قالب ابعاد سنتی آن بهبود می بخشد، در حالی که فناوری های تحول آفرین، گزاره ارزشی با ویژگی جدیدی را به محصول اضافه می کند که پیش از این وجود نداشته است. در حال حاضر، فناوری های اینترنت اشیا، رایانش ابری، فناوری های موبایل، فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، رسانه های اجتماعی، چاپ سه بعدی و کلان داده و تحلیل آن و فناوری زنجیره بلوکی از جمله فناوری های تحول آفرین در دنیای کسب و کار محسوب میشود. این فناوری ها به عنوان فناوری های تحول آفرین عصر دیجیتال شناخته شده اند موسسه بین المللی مشاوره مدیریت مک کینزی پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۵، به کارگیری فناوریهای تحول آفرین، به صورت بالقوه تاثیر اقتصادی معادل ۱۴ تا ۳۳ میلیارد دلار در سال خواهد داشت. ظهور و حضور این فناوری ها، ابعاد مختلفی از کسب و کار اعم از فنی و اجتماعی۔ انسانی را متاثر کرده است که در صورت توجه نداشتن به این تغییرات، سازمان ها با چالش های جدی مواجه خواهند شد. صنعت بیمه اجتماعی از ۳۳ شرکت بیمه است که هر سال بیش از ۴۵۴ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال حق بیمه جمع می کند. پول زیادی که در این صنعت جریان دارد آن را به هدف اصلی طیف گسترده ای از فعالیتهای کلاهبرداری تبدیل کرده است در حقیقت صنعت بیمه ممکن است دومین هدف کلاهبرداری بعد از صنعت بانکداری باشد.
 تصادفات ساختگی سهمی حدود  ۱۵ تا ۲۰ درصدی  از مجموع تصادفات را شامل می شود

در حال حاضر سامانه‌ها و نرم افزارهایی توسط شرکت‌های بیمه  تهیه شده است که از طریق آنها می‌توان، میزان تصادفات‌های ساختگی و خسارات غیرواقعی را کاهش داد. بر این اساس شرکت بیمه کوثر یکه تاز تحول دیجیتال در صنعت بیمه می باشد .

راهکارهای صنعت  بیمه برای شناسایی تصادفات مالی و جرحی  ساختگی 

مهمترین راهکارهای بیمه برای مقابله با تصادف‌های ساختگی و تخلف در اعلام خسارت‌های مربوط به این صنعت، پیگیری ۲ طرح «بیمه راننده محور» و «ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی و مدل‌سازی» است که بر اساس آن، شناسایی افراد متخلف و همچنین شناسایی سندسازی در اعلام میزان خسارت، تسهیل می‌شود.

بر اساس قانون باید تا پایان برنامه ششم توسعه، بیمه نامه‌های راننده محور مطابق با رفتار راننده صادر شود. بر اساس این طرح، راننده‌های پرخطر شناسایی شده و حق بیمه بیشتری از آنها اخذ خواهد شد.

مشاوره

بعد از تکمیل و ارسال این فرم با شما جهت مشاوره و اعلام نرخ و صدور بیمه نامه تماس خواهیم گرفت
  • به عنوان مثال : بیمه آتش سوزی

 

اشتراک گذاری :

تماس با کارشناسان صدور بیمه کوثر

  • همراه : 09126608681
  • ثابت : 32827126-026
  • ثابت : 32825605-026

استعلام رایگان و صدور انواع بیمه نامه ها

لینک کوتاه مطلب : https://www.chatryar.ir/?p=1296
بخش نظرات

سوالات خود را در قسمت نظرات ثبت کنید تا به آن پاسخ داده شود

درباره ی mosavi

همچنین ببینید

تفاوت ثالث و بدنه

تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه بیمه نامه شخص ثالث : بیمه اجباری  بیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

صـدور آنلاین و ارزان بیمه نامه کـوثرلطفا" اینجا کلیک کنید
+ +