قلم و سرود سازمانی بیمه کوثر

هویت بصری و شکل گیری شخصیت سازمان

یکی از مهم ترین فعالیت های یک سازمان، تقویت ارتباطات درون سازمانی، برون سازمانی، معرفی پیام ها و دستاوردهای آن است. این امر با بهره گیری از روشها و دستورالعمل های اجرایی و از طریق افراد کارآمد و متخصص به روشهای مختلف امکان پذیر است. از جمله این فعالیت ها انتخاب یک شعار مناسب. قلم و سرود سازمانی است. سازمانها و صاحبان کسب و کارها همواره به دنبال انتخاب بهترین شیوه های اثربخش تبلیغاتی برای معرفی نشان تجاری و خدمات آن سازمان به منظور تبدیل مخاطبان بالقوه به مشتریان وفادار و واقعی است. در حقیقت قلم و سرود سازمانی ترکیبی از هنر و بازاریابی است که هر چقدر خلاقانه ساخته شود و به بهترین شکل مفهوم و پیام را به مخاطب منتقل کند، اثربخشی و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. قلم و سرود سازمانی در پیشبرد اهداف سازمانها نقش موثری ایفا می کند و به واسطه داشتن اهدافی مشخص و یکدست برای هماهنگی هر چه بیشتر کارکنان می تواند بر سازمان و کارکنان آن بسیار اثرگذار و تاثیرات مثبت فراوانی را با خود به همراه داشته باشد. هر چه اهداف سازمان یکدست و شفاف باشد، کارکنان سازمان نیز می توانند نقش مهمی را در پیشبرد اهداف سازمان ایفا کنند. قلم و سرود سازمانی ویژگیهای خاصی دارد. سرود سازمانی شامل تمامی اهداف گذشته، حال و آینده بوده و همچنین می تواند ارزش های خاص سازمان را در خود داشته باشد. از نظر روانشناسی نیز هر چه قلم و سرود سازمانی همسو با اهداف طبقه بندی شده سازمان باشد بی شک می تواند در میان کارکنان سازمان و سایر افراد بسیار چشم نواز و اثرگذار تلقی شود. در این زمینه کمبودهایی احساس می شود که به نظر می رسد قلم و سرود سازمانی در میان شرکتها مرسوم نیست و آشنایی چندانی با آن ندارند که بهتر است سازمانها در این خصوص از افراد حرفه ای استفاده کنند و به آن اهمیت بیشتری دهند. شرکتهای بیمه نیز می توانند در قالب قلم و سرود سازمانی، اهداف و خدمات خود را به روشی نوآورانه و به روز ارائه دهند قلم با همان فونت سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از شکل فونت گرفته تا اندازه و رنگ آن این امکان را فراهم می سازد تا موقعیت تجاری یک سازمان بسیار برجسته، مهم یا بسیار بی اهمیت جلوه کند. فونتها ویژگیهای خاصی دارند و نوع فونتی که انتخاب می کنید به طور معمول به نوع مشاغل، مشتریان و پیام سازمانی بستگی دارد. بهترین راهکار برای انتخاب یک فونت مناسب سازمانی این است که با تحقیق زیاد، بهترین فونتی را که متناسب با محتوای پیام و اهداف سازمان باشد، انتخاب کنید. افراد به راحتی و با تکیه بر اندازه فونت هر سازمان می توانند تا حدودی به اهداف تعریف شده سازمان پی ببرند. چنانچه اندازه مناسبی برای فونت ها انتخاب شود، افراد بیشتری را به سوی آشنایی بیشتر با آن سازمان جذب می کند و از این طریق تعامل گسترده تری میان افراد و سازمان شکل می گیرد. در بحث سرود یا نماهنگ سازمانی نیز زمانی یک سرود به موفقیت می رسد که در آن بیشترین میزان درگیری با مخاطب اتفاق بیفتد و مخاطب با دقت و لذت بیشتری به تماشای آن بپردازد. یک نماهنگ خوب می تواند به گونه ای طراحی شود که مخاطب خود را جزئی از آن بداند، با آن حس همذات پنداری و احساس کند که به وی اهمیت داده شده است؛ در واقع نباید به گونه ای باشد که فقط چند توصیه کلیشه ای از سوی کارشناسان مطرح شود. زمانی یک نماهنگ در ذهن مخاطب ماندگار می شود که در آن از عناصر زیبایی شناسی و روان شناسی مانند رنگ، موسیقی شاد و گوش نواز استفاده شود و در عین حال با شیوهای خلاقانه پیام را به مخاطب منتقل کند. در حقیقت قلم و سرود سازمانی ، هویت سمعی و بصری یک سازمان را شکل می دهد.

فونت سازمانی ، یک ضرورت انکار ناپذیر برای شرکت بیمه کوثر

سه مزیت قلم سازمانی 

1- ایجاد هماهنگ سازی بصری

2- یکدست شدن لحن نوشتاری

3- ایجاد تمایز

سرود سازمانی ، نگین انگشتری یک سازمان 

 

اشتراک گذاری :

تماس با کارشناسان صدور بیمه کوثر

  • همراه : 09126608681
  • ثابت : 32827126-026
  • ثابت : 32825605-026

استعلام رایگان و صدور انواع بیمه نامه ها

لینک کوتاه مطلب : https://www.chatryar.ir/?p=1285
بخش نظرات

سوالات خود را در قسمت نظرات ثبت کنید تا به آن پاسخ داده شود

درباره ی mosavi

همچنین ببینید

بالاترین سود خالص توسط بیمه کوثر کسب شد

بیمه کوثر رتبه اول تحقق بالاترین سود خالص را به دست آورد شرکت بیمه کوثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

صـدور آنلاین و ارزان بیمه نامه کـوثرلطفا" اینجا کلیک کنید
+ +